Foto: Špijunka
Prvog dana kada je počela sa radom zlatiborska gondola, u javnosti su se pojavile kritike na račun iznosa ulaznice za najveću turističku atrakciju Zlatibora. U trenutku kada je puštena u rad, komentari na račun cene ulaznice od 1.000 dinara, išli su u smeru da taj iznos nije pristupačan džepu prosečne srpske porodice. S tim u vezi postojale su, ispostavilo se pogrešne prognoze da Zlatiborska gondola, neće profitirati onako kako je zamišljeno i da je čitav taj projekat milionska utopija.
Međutim, nakon samo dve godine od puštanja u rad, interesovanje i posećenost turista, govore da je gondola premašila sva očekivanja.

– Ovo je projekat u koji smo uložili energiju, novac, a zapravo je on zalog za budućnost. Do sada smo ostvarili zapažene rezultate, a o tome najbolje svedoči podatak od 450.000 prevezenih putnika. Zlatibor pre i posle gondole nije isti – izjavila je Bojana Božanić, direktorka JP „Gold gondola“, koje broji 45 zaposlenih.
Od ideje do panoramske vožnje protekle su godine trnovitog puta koje su Zlatiborci stoički prešli. Investicija od 13, 5 miliona evra tada je mnogima delovala kao utopistička, a ni državni vrh na ovu ideju nije gledao blagonaklono. O tome svedoči podatak da, i ako su imali sredstva i od Republike nisu tražili ništa, neophodne državne dozvole su čekali godinama.
Vožnja panoramskom gondolim danas košta 1.200 dinara, a upravljači ove svetske atrakcije kažu da je ovogodišnje poskupljenje bilo neophodno.

– To smo morali korigujemo, jer su cene goriva i struje drastično porasle. I ako cene svakodnevno idu na gore, mi u narednom periodu nećemo tražiti saglasnost za bilo kakvu korekciju – kaže Božanić, dodajući da turisti nisu negodovali zbog poskupljenja nesvakidašnjeg užitka.
Prema njenim rečima, kredit koji je Opština Čajetina uzela za izgradnju gondole vraćen je još prošle godine, a to su postigli zahvaljujući većim prilivom u lokalni budžet, čemu je između ostalog doprinela i veća posećenost Zlatibora, kao i interesovanje investitora u oblasti turizma.
– U planu su novi sadržaji koji prate trasu gondole a potencijala i prirodnih lepota za te planove, imamo na pretek. Svako godišnje doba biće novi doživljaj koji će posetiocu gledati iz kabina – kaže direktorca JP koje je samoodrživo i od starta posluje bez gubitaka.

U Srbiji i regionu ne postoji turistička atrakcija koja bi se mogla porediti sa zlatiborskom gondolom, jer je u ovom trenutku najveća na svetu. Devet kilometara najmodernije vazdušne trase zlatiborske gondole povezuje centar Zlatibora sa vrhom planine Tornik i ski centrom. Trasa prelazi preko Ribničkog jezera na kojem se nalazi međustanica.
– Treći put se vozimo zlatiborskom gondolom, i priznajem da 4.800 dinara za celu porodicu čini se da je mnogo novca. Ali, moram istaći da smo za slične atrakcije u Francuskoj na Monblanu i u Bugarskoj na Rili plaćali dvostruko, pa čak i trostruko više, a njihove gondole se po dužini ne mogu porediti. Na Alpima je cena za jednu osobu, koliko nas košta vožnja na Zlatiboru za celu porodicu – kaže Ana Petrevska, Beograđanka koja kaže da više od dve decenije s porodicom dolazi na Zlatibor.
Izvor: Špijunka.rs
